افغانستاناقتصادی

تاسیس نخستین کارخانه‌ی تولید سیروم در کابل

بیان‌نیوز

یک کارخانه تولید سیروم و دوا، روز دوشنبه(۱۰ میزان) با سرمایه‌گذاری بیست وپنج میلیون دالر در کابل با حضور مقام‌های امارت اسلامی گشایش یافت.

تواب غفوری، رییس این کارخانه در مراسم افتتاحیه‌ی آن گفت که فعالیت‌های این کارخانه ۲۴ ساعته خواهد بود که با ایجاد آن، برای صدها نفر از جوانان داخلی و خارجی زمینه‌ی کار فراهم شده است.

او افزود که در این کارخانه به گونه‌ی شبانه‌روزی بیشتر از ۱۰۰ هزار سیروم تولید خواهد شد.

غفوری تصریح کرد: «امارت اسلامی زمینه سرمایه‌گذاری را در بخش‌های مختلف ایجاد کرده که تاجران باید در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند.»

بااین حال مولوی قدرت الله جمال، معین وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی طی سخنانی در این برنامه گفت: جای افتخار است که شرکت تولیدی سیروم در داخل کشور ایجاد شده است.

به گفته‌ی معین وزارت صنعت و تجارت، امارت اسلامی از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند و حکومت هم در توزیع زمین برای صنعت‌کاران، رفع سکتگی برق در پارک‌های صنعتی و افزایش تعرفه بر موادی‌که افغانستان در آن خودکفا و یا در حالت خودکفایی می‌باشند، توجه کنند.

از سوی هم سخی احمدی پیمان، معاون اول اتاق صنایع و معادن در این برنامه خاطرنشان ساخت که در مورد برخی مشکلات از جمله افزایش تعرفه‌ها وزارت صنعت و تجارت همکاری است و نیاز است تا توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

به گفته او، آب کشور در حال مدیریت بوده و صنعت در حال رشد است که باید سرمایه تاجران در خدمت ملت باشد.

وی در حالی‌که نبود برق و زمین را بزرگ‌ترین مشکل سد راه بازرگانان دانست، بیان کرد که برخی از محصولات تولیدی کشور به بازارهای اروپایی رسیده است.

پیش از این وزارت صنعت و تجارت گفته بود کار روی ۳۹ پارک صنعتی در کشور جریان دارد و در حال حاضر افغانستان در ۵۰ قلم مواد به خود بسنده‌گی رسیده است

اخبار مرتبط

Back to top button