افغانستانسیاسی

وزارت خارجه‌ی افغانستان: «امارت اسلامی از حق مشروع فلسطینی‌ها اعلام حمایت می‌کند»

بیان‌نیوز

وزارت خارجه‌ی افغانستان در واکنش به حمله‌ی غافل‌گیرکننده‌ی فلسطینی بر شهرک‌های اسرائیل، وزارت خارجه‌ی افغانستان اعلام کرده که امارت اسلامی از حق مشروع و تاریخی فلسطینی‌ها حمایت می‌کند.

این وزارت شامگاه شنبه(۱۵ میزان) در خبرنامه‌ای گفته که حوادث اخیر در نوار غزه را به دقت تحت نظر دارد و بروز چنین حوادث را ناشی از پایمال نمودن حق فلسطین توسط صهیونیست‌های اسرائیلی می‌داند.

در خبرنامه آمده است: «وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی افغانستان حوادث اخیر در نوار غزه را به دقت تحت نظر داشته و بروز چنین حوادث را ناشی از پامال نمودن حق ملت مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌های اسرائیلی و توهین و بی‌احترامی مکرر به اماکن مقدسه مسلمانان دانسته و هر نوع دفاع و مقاومت مردم فلسطین را برای آزادی سرزمین و مقدسات خویش حق مشروع می‌داند.»

وزارت خارجه‌ی افغانستان همچنان افزوده که امارت اسلامی از حق مشروع، تاریخی و قانونی مردم فلسطین برای داشتن یک کشور مستقل در سرزمین تاریخی فلسطینی‌ها اعلام حمایت می‌کند.

حکومت سرپرست کابل همچنان از کشورهای اسلامی، سازمان‌های اسلامی،‌ جامعه‌ی جهانی و به‌خصوص کشورهای تاثیرگذار منطقه خواسته که از خشونت‌ نیروهای اسرائیلی در برابر مردم فلسطین جلوگیری نمایند و در این زمینه راهکارهای موثری را روی دست گیرند.

بامداد روز شنبه، شبه‌نظامیان فلسطین از زمین و هوا بر شهرک‌های اسرائیل حمله‌ی غافل‌گیرکننده‌ی را انجام دادند و ده‌ها سرباز اسرائیلی را به اسارت گرفته‌اند.

فرماندهان حماس با تایید حمله بر شهرک‌های اسرائیلی، اعلام کرده‌اند که نزدیک به پنج هزار موشک را بر اسرائیل شلیک کرده‌اند.

گفتنی است، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده که اسرائیل با فلسطین درگیر جنگ شده است.

 

 

Related Articles

Back to top button