افغانستانامنیتامنیتیگزارش ویژه

یونیفورم نیروهای پولیس طالبان آماده‌ی توزیع شد

بیان‌نیوز

مسوولان حکومت سرپرست طالبان می‌گویند که وزارت داخله پس از منظوری رهبرطالبان، یونیفورم پولیس ملی معرفی و روند توزیع 20 هزار یونیفورم تهیه‌شده از کابل و قندهار آغاز خواهد شد.

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان روز چهارشنبه(18 جوزا) در رشته‌تویتی گفته است که تا دو هفته‌ی آینده 100 هزار یونیفورم دیگر آماده‌ی توزیع می‌شود.

سمنگانی همچنان گفته است:«یونیفورم جدید پولیس ملی افغانستان با مقایسه با یونیفورم قبلی از نگاه قیمت 75 درصد ارزان تمام شده است که گام مهم در خصوص شفافیت و مبارزه با فساد در وزارت امور داخله محسوب می‌شود.»

از سوی هم، مولوی نورجلال جلالی، معین وزارت داخله در یک نشست خبری افزود که حداقل 50 هزار نیروی پولیس در برنامه‌های کوتاه‌مدت، آموزش‌های مسلکی و فنی آموزش دیده‌اند.

معین وزارت داخله‌ی طالبان همچنان خاطرنشان ساخت که در صورت تکمیل شدن یونیفورم، استفاده از آن از سوی افراد غیررسمی جدا ممنوع قرار داده می‌شود.

با این حال، در نُه ماه گذشته، اکثر نیروهای طالبان با لباس شخصی مسلح و مصروف تامین مردم بوده‌اند. علاوه براین، به‌دلیل نبود یونیفورم رسمی، هرازگاهی جرایمی از آدرس نیروهای طالبان صورت می‌گرفت.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button