افغانستاناقتصادی

ملا برادر به بازرگانانی ترکی: زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری فراهم شده است

بیان‌نیوز

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای حکومت سرپرست کابل در سفرش به ترکیه، به بازرگانان این کشور از تامین امنیت سراسری در افغانستان اطمینان داده و به آن‌ها گفته که زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری فراهم شده است.

او روز جمعه(۲۰ اسد) با نایل اولپک،‌ رییس بورد تجارت خارجی ترکیه(DEIK) و شمار از بازرگانان افغان و ترکیه در استانبول دیدار و گفت‌وگو کرد.

دفتر معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرای حکومت در خبرنامه‌ای گفته که علاوه بر مسایل اقتصادی و تجارتی، در راستای فرصت‌های موجوده در بخش سرمایه‌گذاری‌ها نیز صحبت صورت گرفت.

طبق خبرنامه، روئسا و نمایندگان شرکت‌های تجارتی ترکیه در اعمار زیربناها، استخراج و پروسس معادن، میکانیزه‌شدن زراعت، تولید برق، ایجاد شبکه خط آهن، تولید مواد خوراکی و سایر موارد دیگر علاقه‌مندی‌نشان داده‌اند.

معاون اقتصادی حکومت سرپرست در این نشست اطمینان داده که با تامین امنیت سراسری در افغانستان، برای سرمایه‌گذاری زمینه‌های خوبی فراهم شده است.

او تاکید ورزیده که امارت اسلامی در بخش‌های معادن، زراعت، تولید برق، زیربناها، صنعت، مخابرات، تجارت و سایر عرصه‌های دیگر زمینه‌ها را فراهم کرده و از سرمایه‌گذاران حمایت می‌نماید.

Related Articles

Back to top button