فرهنگی

«اوپنهایمر» جایزه‌ی بهترین فلم اسکار ۲۰۲۴ را دریافت کرد

بیان‌نیوز – کریستوفر نولان با اوپنهایمر، اسکار بهترین فیلم را به خانه برد. این فیلم جایزه بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۴ را گرفت و جوایز مهم دیگری از جمله بهترین کارگردان و بهترین بازیگر را هم به دست آورد.

در این فیلم کیلین مورفی، بازیگر ایرلندی، نقش رابرت اوپنهایمر، فزیکدان امریکایی را بازی کرد که تلاش‌های او در سال‌های ۱۹۴۰ باعث شد امریکا برای اولین بار در جهان به بمب اتمی دست پیدا کرد و از آن برای بمباران فاجعه‌بار شهرهای هیروشیما و ناکازاکی جاپان در پایان جنگ جهانی دوم استفاده کرد.

مورفی جایزه بهترین بازیگر مرد و کریستوفر نولان جایزه بهترین کارگردان را برای این فیلم به دست آورد. اوپنهایمر در مجموع هفت اسکار برنده شد.

اوپنهایمر، یک فیلم درام سه ساعته درباره فیزیک و سیاست در امریکای درگیر جنگ جهانی دوم است که برخلاف پیش بینی‌ها در کنار باربی به فیلم پرفروش سال تبدیل شد. این فیلم با ۹۵۳ میلیون دالر نه تنها دل سینمادوستان را تسخیر کرد بلکه ستایش منتقدان زیادی را برانگیخت.

رقبای اوپنهایمر در اسکار، فیلم‌های باربی، داستان امریکایی، اناتومی یک سقوط، جاماندگان، قاتلان ماه کامل، استاد، زندگی‌های گذشته، بیچارگان و منطقه مورد علاقه بود.

Related Articles

Back to top button