افغانستانسیاسی

عبدالله: هر نوع اقدام اسرائیل علیه ایران، تاثیر مستقیم بر وضعیت افغانستان دارد

بیان‌نیوز – داکتر عبدالله عبدالله، شخصیت مطرح سیاسی و رییس شورای عالی مصالحه‌ی حکومت پیشین افغانستان از حمله‌ی نظامی ایران علیه اسرائیل دفاع کرد.

آقای عبدالله شامگاه روز یک‌شنبه(۲۶ حمل) در پلتفرم ایکس نوشته که اسرائیل با حمله به قونسلگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، قانون بین‌الدول، کنوانسیون‌های بین‌المللی، مصونیت نمایندگی‌های دیپلماتیک و عرف بین‌المللی را نقض کرد.

این شخصیت سیاسی در ادامه نوشته است: «پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل یک اقدام دفاعی و عکس‌العمل در برابر نقض حاکمیت ملی ایران به شمار می‌رود.»

آقای عبدالله تاکید ورزید که ادامه‌ی قتل و کشتار بی‌رحمانه‌ی مردم بی‌گناه فلسطین در غزه از سوی اسرائیل و هدف قرار دادن اطفال، زنان، کارمندان سازمان‌های بین‌المللی، داکتران و امدادگران، عامل اصلی بحران و تنش در سطح منطقه و جهان است.

او با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران با مشارکت دینی، تاریخی و فرهنگی همسایه‌ی افغانستان است، افزود که ایران درحال حاضر، میزبان میلیون‌ها شهروندان افغانستان می‌باشد.

عبدالله گفته است: «هر نوع اقدام از سوی اسرائیل علیه ایران و افزایش تنش تاثیر مستقیم بر وضعیت در افغانستان و عواقب غیرقابل پیش‌بینی و ناگوار برای منطقه و صلح و امنیت جهانی دارد.»

گفتنی است، طالبان نیز امروز به حمله‌ی نظام ایران علیه اسرائیل واکنش نشان داد و آن را دفاع مشروع تلقی کرد.

طالبان: حمله‌ی ایران بر اسرائیل، دفاع مشروع بود

Related Articles

Back to top button