افغانستانسیاسی

طالبان موجودیت مراکز القاعده در افغانستان را رد کرد

بیان‌نیوز – ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در بیانیه‌ای، یافته‌های شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در مورد حضور القاعده در افغانستان را رد کرد و تاکید ورزید که این‌گونه اتهامات، سوء استفاده‌ی کشورهایی است که از آدرس سازمان ملل‌متحد استفاده می‌کنند.

شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در تازه‌ترین گزارش خود ادعا کرده که هشت مرکز آموزشی جدید القاعده در برخی از ولایت‌های افغانستان تحت حاکمیت طالبان فعال شده است.

علاوه براین، در گزارش این شورا مطرح شده است که القاعده یک انبار جنگ‌افزار خود را نیز در ولایت پنجشیر ایجاد کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد در پیوند به این گزارش می‌گوید که از آدرس سازمان ملل‌متحد، یک برنامه‌ی منظم برای وارد نمودن اتهامات علیه امارت اسلامی آغاز شده است که تمامی آن پروپاگند می‌باشد.

ذبیح‌الله مجاهد

مجاهد امروز پنج‌شنبه(۱۲ دلو) در بیانیه‌ای افزوده است: «امارت اسلامی افغانستان این اتهاما نادرست را شدید رد می‌کند.متاسفانه از آدرس ملل‌متحد یک پروگرام منظم وارد نمودن اتهامات بالای امارت اسلامی افغانستان آغاز شده است که همیشه پروپاگند می‌کنند.»

سخن‌گوی طالبان، این اتهامات را سوء استفاده از آدرس ملل‌متحد می‌داند که کشورهای عضو این سازمان هم اجازه می‌دهند تا این‌گونه استفاده‌ها ادامه یابد.

مجاهد گفته است: «ما می‌دانیم که شماری از کشورهای عضو شورای امنیت در افغانستان به شکست مواجه شده‌اند، آنان طبعا کینه خویش را تبارز می‌دهند و این چنین افواهات را پخش می‌کنند، اما آن کشورهای عضو که روابط خوب با افغانستان دارند، باید اجازه ندهند که اعتبار این نهاد بزرگ بین‌المللی صدمه ببیند و تصامیم آن بر محور اهداف سیاسی چند کشور بچرخد.»

او بار دیگر تصریح کرد که هیچ کسی مربوط به القاعده در افغانستان وجود ندارد و نه هم طالبان به کسی اجازه می‌دهد که از خاک افغانستان علیه کدام جهت استفاده نماید.

وی همچنان تاکید ورزید که گزارش‌های شورای امنیت از منابعی سرچشمه می‌گیرند که طی دو دهه به‌خاطر منافع‌شان در کنار اشغال ایستاده بودند و با آزادی و امنیت حساسیت دارند.

Related Articles

Back to top button